وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

من حالم خوبه بابا :)

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۳۳ ب.ظ

هر بار که مریض می‌شوم از خودم ناراحت می‌شوم، انگار که خطای بزرگی انجام داده‌ام تا مدت‌ها آن درد را از همه بخصوص خانواده‌ام مخفی می‌کنم، مثلا هنوز هم خانواده‌ام نمی‌دانند در سفری که به تهران داشتم برخورد با یک ماشین باعث شد پخش ِ زمین شوم، البته برخورد ِ شدیدی نبود و جز خراش بازویم در اثر خوردن به زمین و بیشتر شدن ِ درد ِ کمرم به دلیل ِ اینکه از قبل درد داشت و حالا محکم به زمین خورده بود دیگر هیچ بلایی در آن برخورد به سرم نیامد و فوراً به کمک ِ دوستم بلند شدم و در حال ِ تکان دادن ِ چادرم برای تمیز شدن به روی خانم ِ راننده لبخند پاشیدم و گفتم: چیزیم نشد، و حتی بابا هنوز هم نمی‌داند که باز هم در همان سفر فشارم به 6 رسید و باز هم سِرُم و... چون دو ساعت ِ بعد بلند شدم و باز به زندگی ادامه دادم...

داشتم می‌گفتم هر بار که مریض می‌شوم از خودم ناراحت می‌شوم، انگار که خطای بزرگی انجام داده‌ام تا مدت‌ها آن درد را از همه بخصوص خانواده‌ام مخفی می‌کنم، دوست ندارم بابا نگران ِ سلامتی‌ام باشد، چشمان ِ نگرانش آشفته‌ام می‌کند، وقتی که می‌نشیند بالای سرم و چشم ازم برنمی‌دارد یا وقتی که از این اتاق به آن اتاق هی قدم می‌زند و مدام می‌پرسد: "الان چطوری؟ بهتر نشدی؟" یا وقتی که اصرار می‌کند حتما من را به پزشک نشان دهد :/

هر بار که مریض می‌شوم از درون خیلی به هم می‌ریزم از نگاه ِ نگران ِ بابا حسابی خجالت می‌کشم، چون یک‌بار شنیدم روبروی قاب ِ عکس ِ مادرم ایستاد و با گریه گفت: "منو ببخش که نمی‌تونم به تنهایی مواظب ِ بچه‌ها باشم... معذرت می‌خوام که تو اونا رو به من سپردی و اونا باز هم مریض میشن... شرمنده‌ام که اونا حتی برای یک لحظه درد میکشن... من بدون ِ تو نمی‌تونم مواظب ِ سلامتی ِ بچه‌هامون باشم و همین شرمندم می‌کنه" 

آن شب آرام خودم را کشاندم زیر ِ پتو و تا صبح بی‌صدا اشک ریختم، برای مردی که قهرمان ِ زندگی‌ام بود ولی احساس ِ ناتوانی می‌کرد، از خودم بدم آمد که مریض شده بودم که درد داشتم که بابا را نگران کرده بودم... صبح ِ فردا که بابا خانه نبود مثل ِ بچه‌ها ایستادم روبروی قاب ِ عکس ِ مامان و گفتم: "مامان ببین من حالم خوبه... بابا ازم خوب مراقبت کرده من دیگه مریض نیستم... برو تو خوابش بهش بگو اون کم کاری نکرده... همه میدونن من سر به هوام میدونن هر روز هزار تا بلا سرم میاد از بی‌دقتی ِ خودم... اینا که تقصیر ِ بابا نیست... هست؟ تو اینا رو میدونی چون خوب بابا رو میشناسی که چقدر خوبه و حواسش به ما هست، مثل ِ خودت که مواظبمون بودی... پس یه کاری کن بابا دیگه اینقدر شرمنده نباشه"

حالا مدتیست که دارم سعی می‌کنم مریض نشوم، هر چند بعضی اوقات اوضاع تحت ِ کنترل ِ من نیست و با بد شدن ِ حالم بالاخره همه‌ی خانواده متوجه می‌شوند اما بعضی دردهایی که موقتاً سراغم می‌آیند را پنهان می‌کنم بعد آنقدر خودم را گول می‌زنم که خوب هستم که یادم می‌رود کی سردردم خوب شد، کی سوزش معده‌ام قطع شد و کی درد ِ گوشم ساکت شد...

آخرین شبی که بعد از دیدن ِ کابوس از خواب پریدم، بابا برایم آیت‌الکرسی خواند و آرام خوابیدم، حالا بعضی شب‌ها متوجه می‌شوم بالای سر من و خواهرم می‌ایستد و آیت‌الکرسی می‌خواند و بعد می‌رود...

وقتی از اتاق خارج می‌شود به قاب ِ عکس ِ مامان زل می‌زنم و توی دلم، می‌گویم: "دیدی گفتم بابای خوبی دارم؟ دیدی گفتم مواظب ِ ماست؟ حالا می‌فهمم چرا همیشه می‌گفتی من بهترین همسر ِ دنیا را دارم... او بهترین بابای دنیا هم هست..."

نمی‌دانم چرا اما حس می‌کنم عکس ِ مامان در قاب لبخند می‌زند...


+ مواظب ِ سلامتیمون باشیم، نه بخاطر ِ خودمون، بخاطر ِ بابا و مامانمون که نگران میشن و موهای سفیدشون بیشتر میشه :)

نوچ نوچ مراقب باش دخترم
هر چند که حرفم به نوعی دیگ به دیگ میگه روت سیاست ولی مراقب باش می کشمت ها 
دقیقا میخواستم بگم ببین کی به کی میگه دیگه خودت گفتی :))
خدا مادرت رو بیامرزه و پدرت رو برات نگهداره و به خودت هم سلامتی بده...
چه بابای نمونه ای داری...
با گریه ی پدرت اشک ریختم
سپاس عزیزم خدا والدین شما رو هم سلامتی و طول عمر بده :)
عزیزم چقد مهربونه پدرت انشالله خدا حفظش کنه :)
شاید لازمه یه بار بهش بگی اینکه مریض بشی تقصیر پدرت نیست و این حس رو ازش بگیری
سپاس خدا مادر شما رو هم حفظ کنه و روح پدرتون شاد :)
چند بار بهش گفتم ولی باز میگه شما امانت مادرتون هستید
خدا رحمت کنه مادرتون رو :)
من یکی که مطمینم اگه خدایی نکرده مادرم طوریش بشه ابوی ام شبونه یه مشت دزد و معتاد گیر میاره و ما رو به عقدشون درمیاره و خودشو راحت می کنه.
ددی بنده اصن دختر دوست نداره و به نظرش احتمالاً نون خور زیادی هستیم:)))
اینطور نگو بانو... هر دو ان‌شاءالله سلامت باشن...
خداوند حفظ کنه پدر مهربانتون رو و روح مادرتون شاد
منم تا جایی که بتونم ازشون پنهان میکنم, خیلی برام سخته دیدن نگرانی و ناراحتی خانوادم.
سلامت باشید ان شالله :)
ممنونم بانو :)
ان‌شاءالله سلامتی کامل شما و همینطور پدر و مادرتون
خدا حفظش کنه

آرزو میکنم همیشه همیشه حالت خوب باشه. خیلی خوب..

ممنونم بانو :)
الهی همیشه سلامت باشی، تن پدر هم سلامت باشه. و روح مادر مهربونت در آرامش 

بی توجهی یا کم توجهی به درد اصلا خوب نیست، درد معمولا یه اخطار از طرف بدنه، میدونم که حسابی حواست به این هست.
ممنونم لادن جان :)
متاسفانه بعضی وقتا بدجور غافل میشم.
واقعا عالی بود :)
:)
به شخصه اشکم در اومد
هیچ وقت نتونستم در مقابل اشک یک پدر دووم بیارم
و همینطور درماندگی یک مادر!

+ یک کف مرتب به خاطر قلم خوب و تاثیرگذاری که داری :)
متاسفم که اشکتونو در آوردم...
+ سپاس از شما :)
هیچ چیز برای پدر و مادر در دنیا سخت‌تر از مریضی بچه‌اش نیست. اما از اون سخت‌تر اینه که یه روزی بفهمه بچه‌اش چیزی رو ازش مخفی کرده و باعث شده بیماری‌اش تشدید بشه.
ان شالله خدا سلامتی بده بهتون.
میدونم مخفی کردن خوب نیست اما واقعا نگرانشم... :(
بسیار جالب بود و البته همراه درناکی خاصی که داشت رابطه پدر و فرزندیتان عالی است



سربزنید
ممنونم :)
ثریا لبخند زدن قاب رو باور میکنم.....
خوشحالم :)
نمیدونم چرا دلم میخواد گریه کنم..
متاسفم که ناراحتتون کردم :(
خداپدرت روبرات حفط کنه؟
پدربودن خیلی دل میخوادکه الان من تحملشوندارم‌.
پدرومادرخیلی خوبند
یعنی من ابن روخوندم خیلی دلم برات هوری ریخت وچشمام ازاشک
جاری شد...
متاسفم که ناراحتتون کردم.
وخامت اوضاع من انقد زیاد شده راننده آژانس محل مون همون پیرمرد لواشکیه چپ میره راست میاد میگه دختر مراقب باش :)) 
خب دختر مراقب باش دیگه :)
نه نه منظورم این نبود بانوچه جان:)
عه پس خوبه که ناراحت نشدید :)
من مراقبم منتهی لبه ی پله و در چشم ندارن :/ لبه پله گیر میکنه به پام در از روش رد میشه :)) و گرنه من که مراقبم :)) 
چه لبه ی پله ی بی ملاحظه ای ... اه اه اه بگو مواظب باشن دیگه :/
چشم چشم :)) 
آفرین :دی
من نگفتم سلامت نباشن! بعد از 35 سال دیگه به راحتی می دونم ابوی ام چنین خلقیاتی داره. 
خب منم نگفتم که شما گفتی سلامت نباشن :)
ولی قبول کن هر آدمی تغییر میپذیره :)
خدا سایه پدرتون مستدام‌ :)


خدا بیامرزه تمام اسیران خاک را 
بخصوص مادران مهربان این سرزمین و بخصوص مادر مهربون شما رو ⚘⚘


ایشالا همیشه تنت سالم باشه و حالت خوبه خوب :)
آمین:)
ممنونم واران عزیز :)
خدا به پدر و مادر شما هم سلامتی و طول عمر بده ان‌شاءالله
این حس اصلا درست نیست ..
شاید مریضی و درد برای کم کردن بار گناهان باشه ولی قطعا تقاص گناهان نیست ..
نه منظورم از اینکه از خودم ناراحت میشم و مخفی میکنم بخاطر این نیست که احساس گناه میکنم، ناراحت میشم چون بابا رو نگران میکنم
بانو نکن اینکارا رو با من 
من منتظرم گریه کنم فقط

عه چرااااا :(
آدمی پیر چو شد حرص جوان می گردد..
هر صفتی داشته باشی وقتی پیر می شی اون صفت تشدید می شه و غیر قابل تغییر تر!
چی بگم والا :(
منم خیلی تمایل دارم که درد یا بیماریمو مخفی کنم،نمیدونم چرا😓
یه جورایی میخوام همیشه در موضع قدرت به نظر بیام :))
شکر کن که رنگ  و بوی زندگی رو داری حس میکنی
میگذره...
خدا رو شاکرم در همه حال...
خدا رحم کرده پس که یه خراش ساده بوده. من یبار انگشت پام زیرلاستیک ماشین موند البته نه در حد تصادف اما خیلی درد داشت. خدا مامانتونو بیامرزه مادر یه چیزیه که هیچکی جاشو نمیگیره. وقتی بابام فوت شد زیاد سختی نکشیدم اما مادرم که رفت تازه فهمیدم کیو از دست دادم
خدا رحمت پدر و مادرتون رو...
مرده و دردهاش! حرفهایی که هیچوقت به زبون نمیاره و قدم زدن هاش...!
پنهان نکنید، اینجوری بفهمن بیشتر ناراحت میشن! انشاله که همیشه حالتون خوب باشه :) 
ممنونم ان‌شاءالله خدا به همه سلامتی بده
بانوچه نمیدونم چرا احساس این نوشته منو بُرد به اون روزای که خاموش میخوندم 
بهترین قلم رو داری ،خدا رو شکر بابت این نعمت 
خدا به بابای  مهربان سلامتی بده و سایه ش مستدام باشه 
روح مامان عزیز  قرین رحمت الهی باشه 

ممنونم فاطمه‌ی مهربان :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">