وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

من ِ متفکر :دی

جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

حاج آقا هاشمی دیشب می گفت: زن باید سه خصلت داشته باشه (به نقل از امام علی (ع) به گمونم) اول اینکه بخیل باشه، یعنی برای پولش خساست به خرج بده و بتونه صرفه جویی کنه! دوم اینکه ترسو باشه یعنی از گناه بترسه، از تنها شدن با نامحرم بترسه، از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن بترسه... و سوم اینکه مغرور باشه در برابر نامحرم!

یادمه یه دبیر داشتیم، آقای یوسفی... اونم همینا رو میگفت... عقیده داشت زنی که بخواد ادعای شجاعت کنه ضربه میخوره... مثالش هم این بود که یک زن نباید ادعا کنه که من نمیترسم... و شبونه بزنه به دل کوچه ی تاریکی که هیچ شناختی ازش نداره و نمیدونه بن بست ِ یا نه! بعد بدترین حالتش اینه که یه دختر که ادعا میکنه خیلی شجاعه مثلا نصفه شب پا بذاره به کوچه ای که تاریکه و یهو ببینه چهار تا نره غول با چاقو و ... تو کوچه وایسادن!!!

خب، این شجاعت اینجا نتیجه اش میشه به دام افتادن ِ همون دختر...

دیشب داشتم فک میکردم... خب، من خیلی جاها ترسو بودم ولی هیچوقت بخیل نبودم... (حداقل واسه پولی که میدونستم مال خودمه) ولی ترسو بودم!!! غرور هم که خب، از جنبه ی خانومانه َش داشتم.


+ این بود درس ِ من از اولین حضورم (شب دوم ِ محرم) در مراسم :دی

:(
من ترسو نبودم...
چون همیشه به خودم اعتماد داشتم
ولی با این حدیث, سعی میکنم زین پس حواسمو بیشتر جمع کنم
خب خیلی جاها به اعتماد ِ ما کاری نداره، یعنی همین مثال ِ نصفه شب تو کوچه رفتن رو هم که در نظر بگیریم... شما حتی اگر پاک ترین دختر ِ روی زمین هم باشی و به هیچ طریقی به گناه نیفتی باز هم نمیتونی مثلنا... در مقابل ِ چهار تا نر ِ کثیف بدون ِ هیچ سلاحی از خودت دفاع کنی مگه اینکه معجزه ای بشه.
+ حتما اینو در نظر بگیر و سعی کن حواست جمع باشه من سه سال پیش یه دفه نزدیک بود همچین بلایی سرم بیاد
اینکه یهو نصف شب برم.تو.کوچه برای یه دقیقه شه:))))
:)
زیادی ترسو.نیستم...
خوب نیست شاهزاده... :(
پس طبق صحبت های حاج آقا عجب زن کاملیم من، چون تموم این خصلت ها رو دارم D:
به نظرم اصطلاح بخیل بار منفیش زیاده، چون اسم اینکه آدم بتونه صرفه جویی کنه و حواسش به پولش باشه بخیل بودن یا خساست نیست، به نظرم درستش اینه که بگیم زن باید اقتصادی باشه و مدیریت اقتصادی خوبی داشته باشه برای گذروندن و پیشرفت یه زندگی
ایـــــــول
بانوی نمونه به شما میگنا :*
آره موافقم... بخیل کلمه ی قشنگی نیست.
راست گفته :)
:*
بله. درس مهمیه ها..


+ما که دلمون تنگ شده بود
شما رو نمیدونم...
:)
سلام
سلام فاطمه جان ِ عزیز... من که خیلییییییییی بیشتر :*
سلام بر بانوچه
دارنده سه خصلت ذکر شده....
سلام جناب ِ راد...
لطف ِ عالی زیاده.
سلام
نوش جان
سلام
سپاس
زن ها که نباید شجاع باشند..
زن های شجاع...
زن ها نباید شجاع باشند... 
چه درس خوبی ... چه بد که من هیچ یک از اون سه ویژگی رو ندارم! 
تنها شم با نامحرم ، میگم من خیییلی حواسم به خودم هست نمیذارم کسی به گناه بیفته!!! 
بیرون برم خیلی شجاعانه تا 2 شب هم میتونم بیرون باشم!!! از بس ادعای شجاعت دارم ... 
درباره بخل هم که نگم بهتره کلا...
موضوع فقط خود ِ ما نیستیم مگهان... همیشه طرف مقابلی هم هست... ما به خودمون اعتماد داریم ولی به طرف مقابلمون؟ 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">