وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

آن دو راهی ِ سرنوشت‌ساز

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۴ ب.ظ



ایستادم بین ِ دو راهی ِ سختی، حق ِ انتخاب دارم و قاعدتاً مسئولیت ِ این انتخاب هم به پای خودم هست، واهمه دارم از شکست و نداشتن ِ فرصت ِ جبران، واهمه دارم از تلخ شدن ِ روزگارم بعد از این، واهمه دارم از غصه‌های احتمالی ِ عزیزانم در اثر ِ انتخاب ِ اشتباهم... واهمه دارم از اینکه نتونم تصمیم ِ درستی بگیرم...

دو راهی ِ عقل و دل نیست، تردید بین ِ منطق و احساس نیست، تردید بین ِ عقل و عقله... بین ِ منطق و منطق... یکی از اون دو راهی‌هاییه که اصلا ریسک‌پذیر نیست.

میشه تجربه‌هاتون از دو راهی‌های زندگی رو برام بنویسید؟

دو راهی درست و حسابی هم نداشتیم که لااقل تجربه‌ش رو بنویسیم!
ان‌شاءالله درست‌ترین تصمیم رو می‌گیرید :)
ممنونم :)
سلام، این فیلم رو حتما ببینید:
https://www.ted.com/talks/ruth_chang_how_to_make_hard_choices
متشکرم ولی متوجه نمیشم چی میگن.
من کل زندگیم دو راهی بوده بانوچه جانم
هیچوقتم نفهمیدم کاری که کردم درست بود یا غلط 
به خدا 
وای مگه میشه :))
به نظرم بعداً می‌تونم بیام به کامنتت جواب بدم
تو این یکی دو سال نه
اوووووه من زیاد فرصت انتظار ندارم :دی
با زیرنویس فارسی:
https://www.ted.com/talks/ruth_chang_how_to_make_hard_choices#t-567618
بازم زیرنویس نداشت :(
بقول سایه، هنوز نمیدونم درسته یا غلط D:
:دی
ان‌شاءالله که درسته
سلام پانتی هستم مدیر سایت شاناشاپ  
http://shanashop.ir

آرزوی انتخاب درست میکنم برات🌹
تردید بین ِ عقل و عقله

نویسنده بانوچه(ثریا شیری) - برگرفته شده از banoooche.blog.ir
تردید بین ِ عقل و عقله

نویسنده بانوچه(ثریا شیری) - برگرفته شده از banoooche.blog.ir
تردید بین ِ عقل و عقله

نویسنده بانوچه(ثریا شیری) - برگرفته شده از banoooche.blog.🌹
سلام
متشکرم
وقتی توی یک دوراهی قرار میگیری به یک سمت برو. بعد اگه حس کردی شاید اون سمت بهتر بود سریع بپیچ برو به اون سمت. چون واقعا اون سمت بهتره!
یک موردی هم هست به نام استخاره. اگر جایی حس کردی که همه چیز یکسانه. و قدرت تصمیم گیری رو واقعا نداری بهترین راهکار استخاره است با قرآن به دست کسی که همه جوره قبولش داری.
مطمئن باشی جواب میده
همیشه که نمیشه پیچید آقاگل... بعضی وقتا انتخاب مثل امضا کردن یه سند میمونه، سند رو که امضا بزنی راه برگشت نداره که :(
استخاره رو قبول دارم و واقعا برام جواب داده اما توی این یه مورد نمیدونم...
یه نمازی هست به اسم نماز استخاره. خیلی تعریفشو شنیدم. شنیدم شدیدا تو دوراهی ها جواب میده و کمک میکنه. امتحانش کن بانوچه جان.
از یکی از دوستام اسمشو شنیدم... حتما امتحان میکنم :)
سلام و قبول باشه عبادات شما!
به قول «سایه»، زندگی پره از دو راهی!
ولی یکی از دم دست ترینش، یکی از دوراهی هام الان اینه که همسر دوم اختیار کنم یا نه.
میرزا واقعا این دو راهیه آخه؟ زن دوم؟ :دی
بدترین تجربه ی دوراهی زندگی م پارسال بود ...که خود خدا کمکم کرد واقعا...
امیدم به خود خداست...
منم دقیقا تو یه دوراهی هستم ...بقیه میگن این راه رو برو ...ولی خودم میدونم توان این راه رو ندارم ...ولی توان موندن تو همون راه بعدی رو هم ندارم ..
خیلی سخته ولی دوراهی داشته باشی که هیچ کدوم رو دوست نداری ... ولی مجبوری که انتخاب کنی . یه عالمه ترس هم چاشنی این دوراه بشه ...
جالب اینجاست که من هر دو راه رو دوست دارم :دی
دوراهی...
بی شک هیچ کس به اندازه خودتون شرایط رو درک نمیکنه! 
دعام کنید
بین دو راهی منطق و منطق
هر کاری که بکنی اشتباهه
پس بهتره بهترین اشتباه رو بکنی! 
اینم یادت باشه که پشیمونی بعدش معنایی نداره :)
اشتباه؟ چرا؟ :(

برای تصمیم گیری بهترین کار مشاوره است
زیاد با مشاوره‌ها اوکی نیستم :(
من الان سرِ یه دوراهیِ بزرگ هستم! خیلی بزرگ و خطرناک! دعا کن بخیر بگذره متولدِ دی ماه ^_^
ان‌شاءالله بخیر میگذره عزیزم :)
دو راهی وجود نداره بنظرم...دو راهی رو خودمون می تونین تبدیل کنیم به راه مستقیم یا حتی به چهار راه...
بله الان دیگه موافقم... یکی از دوستان لینکی رو فرستادن که واقعا بعد از دیدنش نظرم تغییر کرد و نمیتونم دو راهی برام از بین رفت، اما فکر میکنم میتونم راحت تر تصمیم بگیرم.
از تجربه خودم بگم ...
دلم نمی خواست فیزیک رو ادامه بدم و نمی دونستم چه رشته ای رو دوس دارم.
دو راهی هم نبود و ده هزار راهی بود. خلاصه گیج گیج بودم.
بلاخره اینقدر نشستم فکر کردم و بالا پایین کردم که یه رشته ای رو انتخاب کردم و خوندم و ...
.
.
.
در آخر رشته دیگه ای رو قبول شدم و تحقیق کردم و خوشم اومد و الان خوشحالم ولی
نکته این بود که آخرش خدا همون جایی که باید ببردت میبردت... مقاومت فایده ای نداره!
ایشالا شما هم توکل کن بخدا و یه تصمیم عاقلانه بگیر تو هر راهی پا بذاری خدا خودش کمکت میکنه
توکل به خدا واقعا جواب میده :)
معمولا سرِ دوراهی‌ها پدرِ همه رو در میارم و نهایتا هم تصمیمی می‌گیرم که همه فحشم می‌دن اما خودم راضی‌ام. 
فکر می‌کنم به آینده... به تک تکِ روزهایی که توی این مسیرِ انتخابی باید بگذرونم. فکر می‌کنم به کوتاهیِ عمر. فکر می‌کنم به ارزش داشتنِ این راه...
فکر می‌کنم که این همون چیزیه که من می‌خوام؟ همون چیزی که خدا منو به خاطرش خلق کرده؟
با دلم می‌رم جلو... معمولا :)
ولی فک میکنم بیشتر با فکرت میری جلو... چون قشنگ تحلیل میکنی :)
توی این دوراهی ها همیشه یه حس درونی هست که آدوم رو سوق میده به سمت یکی از راه‌ها؛ اصلا هم مهم نیست دوراهی منطق-احساس باشه یا منطق-منطق؛ همیشه تهِ دلت به یه سمت نزدیک تره. مثل خریدنِ گوشی یا لباس میمونه. از نظر عقلانی و منطقی و امکانات و ظاهر و...، دو تا چیز هستن که تقریبا تا حد زیادی شبیه به هم هستن اما ته دلت میگه A رو نخر، B رو بخر. الان هم همونجوری انتخاب کن. از دلت بپرس؛ اون بهتر میدونه
این حس درونی یه جوریه که منو به یه سمتی سوق میده بعد یه دلیل منطقی پیدا میشه منو از اون سمت دور میکنه :/
نمیدونم چرا همه عقلشون به دلشون میچربه ولی من برعکس:دی
هر وقت با دلم تصمیم گرفتم بهترین تصمیم بوده و بعدش احساس رضایت داشتم:دی
خدا رو شکر ولی ریسکه ها :دی
توکل کن
سکون خوب نیس
پیش برو
چشم :)
من دوراهی‌های زیادی نداشتم ولی همون چندتایی که داشتم به سرعت به یک راه تبدیل شدن :))
در کُل منم مثله حنا جان به آینده،به کوتاهی عمر و انتخابی که ارزشش رو داشته باشه که راهش رو بری و سرما و گرماش رو تحمل کنی، خیلی فکر میکنم...
ریسک‌کردن هم گاهی خیلی خوبه.بستگی داره به خودت.ببین آدمه ریسک پذیری هستی :) 
آخرش بنظرم باید دودوتا چهارتا کنیم ببینیم کدومش معقول‌تره :) 
وقتی نتیجه ی یه انتخاب میتونه خانواده رو هم تحت تاثیر قرار بده، ریسک پذیری یکم میاد پایین :(
یه برگه بزارید جلوتون و همه مزایا و معایبی که هر دو راه داره رو بنویسید, بعد ببینید کدوم براتون خوشایند تره و معایب کدوم رو میتونید با تو جه به مزایاش تحمل کنید.
البته من از این روش استفاده نکردم اما تو تئوری ها زیاد دیدمش.
من با توجه به موضوع تصمیم گرفتم.وقتی پای علاقه در میون باشه, منظورم والدین و خواهر و برادره, خیلی راحت تصمیم میگیرم. خیلی از مشکلات رو قبول میکنم. اما در موارد دیگه سعی میکنم عاقلانه ترین راه باشه تا بعدا پشیمون نشم.
همیشه یکی از راه ها برای ادم خوشایند تره و میتونه سختی هاشو راحت تر تحمل کنه.
در نهایت باید توکل کرد, چون نمیدونیم چه چیزی تو آینده در انتظارمونه.
ان شالله بهترین تصمیم رو بگیرید :)
استفاده کردم نتیجه قطعی به دست نیاوردم ولی خب کمک ِ زیادی بهم کرد... :)

سلام بانوچه جان
عزیزم من فردا نمیتونم جزء قرآنم رو بخونم. ببخشید/
گلم فعلا تلگرامم هم غیرفعاله یعنی گوشی دستم نیست ببخشید
الان کامنتت رو دیدم عزیزم :(
توسل کن...:)
دوراهی که به درد شما بخوره الان تو ذهنم نیست...
توسل کن...:)
دوراهی که به درد شما بخوره الان تو ذهنم نیست...
ممنونم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">