وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

هشتگ مورد نظر شما چیه؟ :دی

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۱ ب.ظ

چندی پیش خیلی اتفاقی حین ِ وبلاگ‌خوانی به وبلاگ ِ یکی از عزیزان رسیدم و باعث شد که به ذهنم برسه یه کاری انجام بدم توی وبلاگم.

اینکه برای کمی یک‌دست شدن ظاهر ِ مطالب وبلاگ، پست‌هایی که رمزدار هستن یا شکل ِ روزمره‌نویسی و خودمونی‌تری دارن توی صفحه اصلی نمایش داده نشن. هم برای یک‌دست نشون دادن وبلاگ بهتره و هم اگر فردی گذرش به اینجا افتاد از روی فضولی یا کاملا اتفاقی یهو در بدو ورود ما رو با لباس تو خونه نمی‌بینه! کاملا اتو کشیده و رسمی می‌بینه :))

در همین راستا، با توضیحاتی که خانم مارچ داد، قرار شد برای اون پست‌های خودمونی‌تر یه هشتگ مخصوص انتخاب کنم. یه منو به بالای وبلاگ اضافه می‌شه و پست‌هایی که اون هشتگ رو دارن، اونجا نشون داده می‌شن. هر وقت من پستی رو منتشر می‌کنم که اون هشتگ رو داره به وبلاگم اضافه می‌شه اما در صفحه اصلی نشونش نمی‌ده. یعنی اگر از قسمت وبلاگ‌های دنبال‌شده روی عنوان آخرین مطلب بزنید پست من رو می‌بینید. اما اگر با آدرس وبلاگم، وارد بشید اون پست رو نمی‌بینید. این روند رو یه مدت به صورت آزمایشی انجام میدم ببینم چی میشه و اگر از نتیجه راضی بودم کلا همینطور ادامه می‌دم.

پست‌هایی که قراره در اون منو قرار بگیرن، پست‌های خیلی روزانه‌طور و خودمونی و رمزدار هستن.

و در صفحه اصلی هم پست‌های رسمی‌تر و دل‌نوشته‌ها و روزانه‌هایی که خیلییی خودمونی‌طور نیستن قرار داده می‌شن.

 

این پست علاوه بر این که برای اطلاع‌رسانی بود، فراخوان پیشنهاد هشتگ هم هست :))

 

من نفهمیدم دقیقا چجوری این کارو انجام میدین...

چون واسه خودمم لازم دارم

اینارو معمولا پیش نویس میکنم...

بذار اولیشو انجام بدم اگه درس خانم مارچ رو خوب یاد گرفته بودم بهت میگم :دی

#چکه

#دل‌ترک

 

ممنون از نظرت.

هشتگ پیشنهادی: قهوه‌ی یخ‌کرده.

ممنون از نظرت.

من چند بار اومدم دیدم رمزی نوشتی روم نشد رمز بگیرم 😁

عزیزم :))

چقدر جالب

لطفا بعدا نحوه پختش رو با ما به اشتراک بذارید (:

حتما :دی

اونا که فضولن از هشتگی که میخواین بذارید بالای وب راحت تر متوجه میشن. 

 

راهش اینه که عدم نمایش در صفحه اصلی رو بزنید هشتگ هم بزنید همین کفایت می‌کند

خب همه فضولا بلد نیستن پیدا کنن. و اینکه جدا از فضولا قصدم اینه که در نگاه اول ظاهر وبلاگ رو به هم نریزه وگرنه میشه پست‌های خیلی خصوصی‌تر رو رمزدار کرد. اما اینکه تعداد پست‌های رمزدار یکم زیاد بشه باز حس می‌کنم ظاهر صفحه اصلی رو زشت میکنه.
اگه فقط هشتگ بزنم بقیه چطوری میتونن بهش دسترسی داشته باشن؟

یه عنوان بی‌ربط بذارید که توجّه کسی رو جلب نکنه. قبلاً اسم پوشه‌ای که یادداشت‌هام رو در اون ذخیره می‌کردم، این‌ها بود:‌ «دل نگاری»، «یادداشت‌های شخصی» یا «نوشته‌های من». امّا دیدم اینها خیلی وسوسه‌کننده‌اند و هرکی گذارش به کامپیوترم بیفته، محاله روشون کلیک نکنه! 

اسم پوشه رو گذاشتم «تنظیمات»! بعداً هم عوضش کردم به «New folder». :)

(یعنی الان اسمشون لو رفت؟)

مسئله اینه که اگر عنوان بی‌ربط بذارم خودمم یادم می‌ره چی به چیه :))

مگه میشه تو وبلاگ هشتگ زد؟ اگه منظورت موضوع هست فکر خوبیه. اسم موضوع رو بذار پست‌های خودمونی و پستا رو عدم نمایششون کن.

البته فقط تو صفحه اول نشون داده نمیشه. تو صفحات قبلی و آرشیو ماهانه هستن همه‌شون.

آره دیگه، همون کلمات کلیدی. حالا اون روش خانم مارچ رو میرم فک کنم همین روشه که گفتی.

از طریق وبلاگ های به روز شده دیگه! از توی وب خودشون.

اگر یکی از دوستان بعد از یه هفته خواست بیاد بخونه چی؟

سلام 

به تجربه آموختم که از پست های سر به مُهر وبلاگ ها رمز نخواهم. مگر خودشون رمز بدهند.

 

پیشنهاد من حریم خصوصیه که یک عنوان شفاف و همه کس فهمه.

سلام.
آخه منم عادت ندارم به کسی رمز بدم حس میکنم توی رودربایستی گذاشتمش که بیا منو بخون.

ممنون از پیشنهادت.

تیک موضوع رو فعال کنید. مثلا بگذارید موضوع رمزدارها 

یا ورود رمز ندارها ممنوع

اینم حرفیه بهش فکر می‌کنم.

ببخشید یه سوال یعنی پست هشتگ دار ستاره‌ش برای ما دنبال‌کننده‌ها روشن میشه؟! فقط توی صفحه اصلی نیست، درسته؟

بله :)
هم از قسمت یادداشت‌های روزانه در موضوعات و هم از منوی اندرونی می‌تونید ببینید.

راستی پیشنهادمو یادم رفت بگم : ته فنجان قهوه‌ام

ممنون از پیشنهادت :)

بزار هشتک

پشمک

چشمک

 

مرسی عزیزم از نظرت. :)

#به_خودم_مربوطه

ممنون از نظرتون.

#اندرونی

ممنون از نظرت :)

سلام

به نظرم خیلی خوبه

سلام
ممنونم از نظرتون.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">