وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

ختم دسته‌جمعی قرآن (ویژه ماه مبارک رمضان)

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۰۲ ب.ظ

خُب همونطور که از عنوان مشخصه امسال هم مثل سال‌های قبل ختم قرآن داریم اونم به صورت گروهی، دوستانی که قبلا شرکت کردن در جریان روند قرآن خوندن هستن و امسال فقط یه تغییر جزیی داره، دوستانی هم که جدید هستن و در جریان نیستن، براشون توضیح میدم، اول اینکه می‌تونید از اینجا پست‌های مربوط به ختم قرآن سال‌های قبل رو بخونید (ختم قرآن سال 97 - ختم قرآن سال 96 - ختم قرآن سال 95) و امسال هم چهارمین سال که خدا این توفیق رو بهمون داده.

خب بریم سراغ توضیحات:


1- اولین انگیزه و هدف ما اینه که قراره با هم قرآن بخونیم و اینکه آیا هر روز یه ختم کامل انجام میشه یا نه اصلا مهم نیست، مهم اینه که توی این ماه مبارک که خوندن قرآن حتی در حد یک آیه، ثوابی چند برابر روزهای عادی داره و این که کِی ختممون کامل میشه به تعداد افرادی که مشارکت می‌کنن و مقدار سهمیه‌ی روزانه‌ای که برمی‌دارن بستگی داره، فکر کنم سال‌های پیش تا پایان ماه موفق به 15-18 ختم شدیم.

2- با توجه به هدفی که توی شماره 1 دنبال می‌کنیم پس هیچ الزامی وجود نداره که حتما هر نفر روزی یک جزء رو بخونه، بلکه با توجه به وقت و تمایل خود هر فرد می‌تونه هر چند صفحه که دوست داره بخونه (یک حزب(4-5 صفحه)، دو حزب، سه حزب، یک جزء، دو جزء و...)

3- سال‌های پیش سهمیه متغیر هم داشتیم، مثلا خانم ایکس امروز دو حزب می‌خوند اما فردا وقت آزاد بیشتری داشت و دو جزء می‌خوند، امسال این سهمیه متغیر رو کمی تغییر و تحول دادیم، چون ما هر روز برنامه‌ی روزانه‌ی قرائت قرآن مربوط به همون‌روز رو ارائه می‌دیم پس باید سهمیه هر کس از قبل مشخص باشه که بتونیم برنامه رو بنویسیم، اما برای اینکه شما هم اذیت نشید، به جای اینکه هر روز اعلام کنید که فردا می‌تونید چقدر بخونید، اول هر هفته سهمیه‌ی مربوط به همون هفته‌تون رو اعلام می‌کنید که مثلا: "من این هفته روزی یک حزب می‌تونم بخونم و چهارشنبه‌ها سهمیه‌ی هفته‌ی آینده‌تون رو اعلام کنید که هفته‌ی آینده چقدر می‌تونید بخونید که من بتونم برنامه رو سر وقت و به موقع آماده کنم و مشخص کنم کی کجا رو بخونه؟

4- البته می‌تونید سهمیه ثابت هم بردارید که لطفی میشه در حق ما :)

5- هر ختم به نیت یک یا دو ائمه معصوم و یک یا دو نفر از شرکت کننده ها انجام میشه.

6- چون در این مورد سوال زیاد میشه بگم که: دوستان منظور از ختم دسته‌جمعی قرآن این نیست که دور هم جمع بشیم و با هم قرآن بخونیم، بلکه منظور یک کار گروهی و مشترک هست. هر کس در هر جایی باشه میتونه مشارکت کنه.

7- باز هم اگر سوالی بود بپرسید پاسخ میدم.

8- با توجه به اینکه باید وقت کافی برای نوشتن برنامه باشه، پس خواهش میکنم دوستانی که قصد مشارکت دارن حتما تا عصر روز یکشنبه به من اطلاع بدن (سال‌های گذشته حتی روز اول و دوم هم کسانی بهمون ملحق می‌شدن که البته ما به لیست اضافه کردیم اما مجبور شدیم برنامه رو از اول بنویسیم پس خواهشاً نهایتا تا عصر روز یکشنبه اعلام آمادگی کنید.)

9- در صورت امکان و تمایل این پست رو منتشر کنید.


دوستانی که تا این لحظه اعلام آمادگی کردن:

1- خانم سبحانی

2- عاشق بارون

3- نرگس بانو

4- خانم موسایی

5- آزاده بانو

6- خانم برزویی

7- آقای محدث زاده

8- زهره بانو

9- هانیه بانو

10- خانم نجارنصب

11- خانم کشت ریز

12- الهام بانو

13- آنیتا بانو

14- مینا بانو

15- فاطمه بهمن

16- آقای میثم

17- فائزه بانو

18- اَسی

19- ثریا شیری

20- آقای مددی‌اصل

21- فرزانه بانو

22- ریحان بانو

23- واران

24- شباهنگ

25- محبوبه شب

26- تو دلی

27- ابوالفضل مهدوی فر

28- نبات خدا

29- فاطمه بانو

30 - نسرین بانو

31- نُوا بانو

32- محبوبه بانو

33- فرزانه ملکی

34- راضیه بانو

35- صبا بانو

36- مائده بانو

37- زینب بانو

38- نغمه بانو

39- خانم ابول زاده

40- مرد بارانی (آقای سربه هوا)

41- آقای صفایی نژاد

سلام.

من خودم که هیچ وقت نمی تونم با این شیوه پیش برم. ولی لینک پستت رو در وبلاگم می ذارم =)
سلام
ان‌شاءالله هر کس به هر شیوه ای میخونه و عبادت میکنه قبول درگاه حق باشه :)
ممنونم بانو
من هر روز یک حزب می‌تونم بخونم
چشم حتما.
رخصت : )
رخصت ِ ورود؟ :دی
روزی چقدر میتونی بخونی :)
سلام
من هم آماده ام تا در این کار پسندیده حضور داشته باشم :)
سلام
بسیار عالی، روزی چقدر میتونید بخونید؟
من هم هستم :)
عالی :)
روزی چقدر میتونید بخونید؟
اگر قابل بدونی : )

روزی یک حزب


+ امسالم عدد بیست و چهار  به شباهنگ رسید
یهویی شد یا دست های پشت پرده در این امر دخیل بوده؟ ^_-
من چیکارم عزیزم :*
عهههه واقعنییییی نه اتفاقی شد، بیست و چهارمین نفری بود که اعلام آمادگی کرد :دی
با سلام :))
منم از خواننده‎های خاموش (تازه روشن شده!!!)‌هستم و روزی یه حزب می‎تونم بخونم. :))
سلام عزیزم
بسیار عالی :)
سلام 
منم روزی یه حزبو هستم.
سلام عزیزم 
قبول باشه 🌸🙏🏻
بنده هم اگر رخصت بدین در خدمتم :)
سلام
روزی چقدر میتونین بخونین؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">