وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

450 درجه‌ی فارنهایت

يكشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰ ق.ظ

از اونجایی که من همه‌چی رو یادم میره به جز بعضی چیزا که اونا هم از صدقه سر دفتر خاطراتم همش یادم میمونن :دی، تصمیم گرفتم قبل از انتشار قسمت بعد "دارم جهان را دور می‌ریزم"، چالشی که دعوت شدم رو انجام بدم که هم از نمکش کم نشه و هم اینکه به دعوت دوستان لبیک گفته باشم.

به دعوت دو عزیز که هر دو خیلی برای من قابل احترام هستن و قبولشون دارم، یعنی فیشنگار  و آقای صفایی‌نژاد به این چالش دعوت شدم و چه چالشی بهتر از چالشی که در مورد کتاب باشه. (البته شروع این چالش از وبلاگ تِـد هست)


طبیعتاً کتاب‌های مختلفی بودن که هر چند تأثیری کوچیک داشتن، ولی بالاخره موثر بودن. همیشه وقتی این سوال رو کسی ازم می‌پرسه در وهله‌ی اول اسم یه کتاب به ذهنم میاد شاید چون تأثیری که ازش گرفتم از بقیه کتاب‌ها بیشتر و پررنگ‌تر بوده. اما مطمئنا کتاب‌های دیگه هم تاثیرات کوچک و بزرگی داشتند ولی خب جواب کامل و کافی برای این چالش، نیازمند سر زدن من به اسم تمام کتاب‌هایی بود که تا حالا خوندم که دوباره یادم بیاد کدوم کتاب چه تاثیری روی من داشته و الان فرصتش رو ندارم.

کتاب "استاد عشق" کتابیه که خیلی روی من تاثیر گذاشت، کتابی که ایرج حسابی از زندگینامه ی پدرش، دکتر حسابی نوشته و چقدر آدم میتونه به خودش و زندگیش امیدوار بشه و چقدر میتونه روی تحمل سختی ها تاثیر داشته باشه.

اینجا (تو شهر من) گاهی پیش میاد وقتی به کسی مصیبتی میرسه بهش میگن "به اونایی که مثل خودت هستن نگاه کن"، مثلا اگه طرف پدرش فوت شده، به زندگی تمام کسایی که اطرافش هستن و پدرشون رو از دست دادن توجه کنه، می‌بینه که همه‌ی اونا بعد از یه دوره عزاداری به زندگی عادیشون برگشتن و گرچه تا ابد دلتنگ پدر هستن اما دارن زندگی خودشونو می‌کنن. این جمله رو به کسایی میگن که یه عزیزی رو از دست میدن و فکر میکنن دیگه نمیتونن زندگی کنن.

این کتاب دقیقا با من همین کار رو کرد. وقتی می دیدم دکتر حسابی قبل از اینکه دکتر حسابی بشه کی بوده و چه شرایطی داشته از خودم خجالت میکشیدم که سختی‌هام (البته تا قبل از فوت مادر) نصف سختی های اونم نبود و در واقع میشد گفت اصلا سختی‌ای توی زندگیم نبود در مقایسه با اون. البته اینو قبول دارم که نمیشه گرفتاری‌های زندگی چند آدم متفاوت رو با هم مقایسه کرد و گفت کی بیشتر سختی کشیده چون هم شرایط زندگی متفاوته و هم اون آدم‌ها و ظرفیتشون با همدیگه متفاوت هستن، اما این کتاب بهم فهموند باید تحملم بالاتر از این بره و نباید ناامید بشم و دست از تلاش بردارم.

کتاب "شما که غریبه نیستید" از هوشنگ مرادی کرمانی هم تقریبا همین حس رو به آدم منتقل میکنه.


دعوت می‌کنم از دو دوست عزیزی که کامنت‌های اول و دوم این پست رو ثبت می‌کنن (در صورتی که این چالش رو انجام نداده باشن) اگر انجام دادن خودشون دو نفر رو دعوت کنن.

ممنون. استفاده کردم. حتما جفتشو می‌خونم
حتما بخونید کتاب های خوبی هستن :)
استاد عشق رو چند سال پیش خوندم، یه سری حرف‌ها راجع به کتابش هست ولی واقعا قشنگه، ۱/۵ صفحه‌ی اول کتاب فقط کارها و رشته‌هایه که دکتر حسابی خونده و انجام داده ، واقعا که مرد حیرت اوریه :)
دومی رو نخوندم :)
مرسی که به دعوت دوستان لبیک گفتی قبل از اینکه بقیه دعوتت کنن خانم سلبریتی :D
چه حرف هایی؟
پشتکارش خیلی قشنگه. اون فقری که به همراه مادر و برادرش(؟) توش دست و پا میزدن، خدا نکنه هیچ کدوم از ما به اون روز برسیم ولی همیشه از خودم میپرسم میگم من اگه اون شرایط رو داشتم اصلا به فکر پیشرفت و درس خوندن بودم؟
ای بابا ما که سلبریتی نیستیم جامونو دادیم به جوانان :))
خیلی هم خوب
من شرکت کرده ام
درود بر شما :)
دو تاش رو خوندم واقعا زندگی نامه افراد بزرگ امید بسیاری به آدم میده.

دوست نداشتم کامنت دوم باشم که دعوت بشم به چالش. چون هر چی فکر می کنم کتابی که واقعا تاثیر گذار باشه تو زندگیم وجود نداره.
بنظر من اکثر کتاب ها حتی در حد یک کلمه، یک جمله، یک خط میتونن تاثیر بذارن توی زندگیمون. ولی خب گاهی اوقات یه کتاب خوب رو یه زمان اشتباه می خونیم بنظرم.
استاد عشق رو فرصت بشه حتما میخونم
و لی شما که غریبه نیستید هوشنگ مراردی رو که خوندم عالی بود..یه جورایی این حسه رو داشت....عالی بود (:
بخونید استاد عشق رو... به نظر من نه تنها پشتکار آدم رو می سنجه و بالا میبره بلکه به آدم یاد میده شکرگزاری کنه
عالی بود
خواهش میکنم
🙄🙄🙄
چه شده تو را :دی
حتما سعی میکنم بخونم:)
فک کنم نفر دوم منم
ولی خب الان توی  وبلاگ من پرنده هم پر نمیزنه پس چالش و به نفر بعد میسپارم:)
بخونید حتما پیشنهاد میکنم بهتون :)
به فکر خریدن کتاب های نامبرده افتادم  ای وی 😁
بخر بخر کتاب چیز خوبیست :دی
ممنون
خواهش میکنم :)
کتاب "استاد عشق" واقعا عالیه، یه تلاش واقعی و صبری که بینظیره. ممنون برای معرفی کتاب های خوب :)
خواهش میکنم عزیزم :)
ب وبلاگ انار رفتیم ای وی:))
عه انار تویی؟ :دی
نههه. دیدم اسمش اناره رفتم ویش
:دی
مطالبت را دوست داشتم
متشکرم
شب وقتی زیبا است که بدانی
یک نفر، یک جایی از این دنیا
با تصویرسازی آغوش تو به خواب رفته است
و چه زیباتر می‌شود وقتی که آن یک نفر
همانی باشد که تو هم هرشب
در خیال خودت در آغوشش می‌گیری
متشکرم زیبا بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">