وِل کـُن جَـهان را... قَـهوِه‌ات یَــخ کــَرد!

قبله‌ی احساس ِ آدمی...

جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۰ ب.ظ

شب بود و تاریکی به دریا هم رسیده بود و فقط نور کم جان بی‌رمقی از چرا‌غ‌های خسته‌ی پارک روی ساحل افتاده بود، آنطرف‌تر دو دختر جوان نشسته بودند، یکی سیگار‌ می‌کشید و هر دو به دریا خیره شده بودند، آن‌طرف‌تر از آن‌ها مردی سیه‌پوش به ستونی تکیه داده بود و گویا از زمین و زمان جدا شده بود و نگاهش چیزی در دریا جستجو می‌کرد، ساحل به فاصله‌های نامساوی میزبان گروه‌های مختلف انسان‌هایی بود که وجه اشتراک همه‌شان دریا بود، دریای خلیج فارس در اینجور مواقع قبله‌ی آدم‌هاست، همه روبرویش می‌ایستند و زل می‌زنند بهش، قبله‌ی آرزوها، قبله‌ی خاطرات، قبله‌ی غصه‌ها، قبله‌ی رویاها و قبله‌ی هر احساس دیگری که در انسان شکل می‌گیرد...
رقص موج‌ها، وصال موج‌ها یکی پس از دیگری به ساحل و برگشتنشان و دوباره از نو آمدنشان، صدای موج‌ها، ماه، ماهی که بر سر دریا ایستاده بود به دلبری و تماشای دلبری کردن، آدم‌ها با احساسات و حس و حال متفاوتی رو به قبله‌ی موج‌دارشان نشسته بودند و من می‌اندیشیدم گاهی کسی را آن‌طرف آب‌ها جستجو می‌کنی، گاه در خود آب و گاهی که او کنار تو نشسته و گمشده‌ای نداری تنها به دریا و صدای دلنشین موج‌هایش دل می‌سپری و فکر می‌کنی که چه زیباست این دلبر تکرار نشدنی...

دریا حس عجیبی داره و آرامش بخش.

خیلی معجزه‌گره.

چه قدر زیبا نوشتی عزیزم

ما که از دریا کلی دوریم ولی بازم عاشق دریام حس ارامشی که داره واقعا توصیف نشدنیه ☺

ممنون از شما که زیبا خوندید :)
دعوتتون می‌کنم به جنوب و دریای زیباش :*

یاد خزر خودمون افتادم ‌و به تعبیر تو، قبله‌شدن‌هاش...

#دلتنگی

 

گاهی‌وقت‌ها که می‌شینم رو شن‌های ساحل و خیره به افق دریام، به این فکر می‌کنم که یعنی اون‌طرف موج‌ها، درست روبه‌روی من، کی ایستاده و داره دریا و افقش رو تماشا می‌کنه؟ یا اصلا کسی ایستاده؟ و شده دقیقه‌های زیادی به این مسئله فکر کنم و درنهایت دلم بخواد اون‌طرف دریا رو ببینم و آدم‌های احتمالی‌ای که هربار به قصه‌های احتمالیشون فکر می‌کنم...

حال و هوای عجیبی داره...

وقتی روبروی دریا می‌ایستی ذهن به همه‌جا سرک می‌کشه... گاهی دلم می‌خواد بال داشتم و روی سطح دریا پرواز می‌کردم و همه آدمایی که دور تا دورش وایسادن یا داخل آب هستن رو ببینم

زیبا بود...

نگاه کردن و خیره شدن به دریا رو وقتی یه بار رفته بودم بندر ، خیلی دوست داشتم... عظمت عجیبی داشت برام.

همیشه تازگی داره دریا... واقعا پر از زیبایی و آرامشه

دلم دریا خواست...

که زل بزنم بهش... گوش بدم به صداش، صدای موجاش...

بیااااا

خوشا به حال شما

از منظری دیگه، خوشا به حال شما هم هست.

حسِ غریبانه‌ایِ واقعا؛ دلبرانه و تکرار نشدنی!

گاهی گنجایش این رو دارم که به یک‌باره با دریا یکی شم.

 

این حس زمانی به وجود میاد که یکی واقعا محو دریا شده باشه.

دلم دریا خواست ...

دارم فکر میکنم من چه زمان های زیادی به دریا خیره شدم و هی خاطره بازی کردم و هی غصه خوردم و تهشم سبک شدم و برگشتم ...

معحزه می‌کنه دریا...

و من چقدر دلم برای دلبر آبیم و قدم زدن کنارش تنگ شده ...

و لحظه‌ای که برمی‌گردی و به وصالش می‌رسی چه لحظه‌ی دیدنی‌ای می‌شه.

دوست دارم قبله خاطراتم بشه خلیج فارس دوست دارم یه خاطره کنارش بسازم و تا ابد همه جا تعریفش کنم :)

احسنت به این قبله خاطرات خووووب، پاشو بیا پس :دی

همیشه به ساکنان کنار دریا حسودی میکنم

احساس میکنم یه رازی یا یه عظمتی توی دریا هست که آدما رو به طرف خودش میکشه

البته میگن اونایی که کنار دریا زندگی میکنن بعد مدتی صدای امواج رو نمیشنون

آدمی وقتی به صورت پیوسته کنار یه چیزی باشه قطعا براش عادی می‌شه و به خیلی از جزئیاتش دقت نمی‌کنه. اما اگر اون عشق زنده بمونه می‌تونه هر روز برای آدم تازگی داشته باشه. من آدمایی رو می‌شناسم که وقتی کنار دریا می‌ایستن با تمام قلبشون محوش می‌شن.

دقیقا...

 

@حامد سپهر

من هم از ساحل‌نشینانم؛ زیاد می‌رم دریا و کل دورهٔ دبیرستان، کلاسمون پنجره‌اش رو به‌ دریا بود

اما عادی نشد...

هنوز وقتی می‌رسم بهش قلبم شروع می‌کنه به تپیدن

دروغ می‌گن اون‌هایی که ازشون گفتین

آدم وقتی واقعا عاشق چیزی باشه هیچ‌وقت ازش خسته نمی‌شه

هرروز براش تازه‌تر از دیروزه، و آرامش‌بخش‌تر با وجود همهٔ تلاطم‌ها

من تجربه کردم؛ طبیعت، دریا، ادبیات...

شاید بخاطر اینه که توی بندر متولد شدم، برای من دریا، اون هم خلیج فارس یک چیزی توی وجود خودش داره که همیشه من را میکشه سمت خودش. حالا از ساحل مرجان کیش بگذریم :) 

همون جاذبه آدم رو دیوونه میکنه

از کدام منظر خوش به حال ماست؟

بگید ما هم یاد بگیریم

شاه خراسان...

خیلی خوب بود واقعا ...

خواهش می‌کنم

و گاهی او در کنار توست و تو گمشده ای نداری . 

و خب این موقعست که لذت کامل دریا نصیب آدمیزاد میشه :)

 

درسته که هوای شمال و دریاش مطلوبتره اما آنچه از تصاویر تلوزیون مشخصه انگار دریای خلیج فارس زیباتره 

خلیج فارس واقعا یه چیز دیگه‌ست...

ندیدمش هنوز این دریای قشنگ رو

بله در جریانم :/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">